Citroen C4 tippek, fogyasztói vélemények

Azért hozom létre ezt a blogot, hogy néhány kínálkozó kérdésre választ adjak, vagy épp én is kérdéseket tegyek fel a fent megjelölt témával kapcsolatban

Csatlakozz hozzánk a Facebookon

Címkék

1.6 (1) 110 (1) ambient (1) audio (1) aux (1) box (1) c4 (5) citroen (5) hdi (1) illatosító (2) ipod (1) jack (1) mp3 (1) parkolás (1) parkolóradar (1) tolatóradar (1) usb (1) végsebesség (1) Címkefelhő

Citroen gyári USB media (mp3,ipod) BOX - megéri az árát? Lássuk!

2011.08.05. 01:30 findmyblog

 Ebben a bejegyzésben a Citroen saját gyártású USB BOX - járól mesélek pár szót, hátha vannak, akik a márkaszervizben ücsörögve figyelmesek lettek a kis zöld prospektusra, amely felcsillantja a reményt az első generációs C4 tulajdonosok életében: "Igen, végre nekünk is van esélyünk, hogy mp3-akat hallgassunk a gyári rádión".

Emlékeim szerint 2004-ben (mikor az első generációs C4-eseket elkezdték értékesíteni) már jócskán túl voltunk az mp3 buzz időszakon, én legalábbis már rég mp3-as discmant hallgattam, sőt talán akkoriban már mp3 lejátszóm is volt. Ehhez képest a Citroennél úgy gondolták, felesleges úri huncutság lenne ez, jobb az, ha van 100 audio CD, amit folyton cserélgethetünk.

Tekintettel arra, hogy már az 1995-ös ladámban is felsőközép kategóriás clarion fejegység volt, kicsit visszalépésnek éreztem, hogy újra audio cd-ket írok 17 számmal. Hallottam a dension audió eszközéről, ami "felokosítja a kocsikat", már épp ajánlatot akartam kérni, mikor az autóban elromlott a digitális klíma jobb szabályzója, és amíg javították kezembe akadt egy brossúra, mely a Citroen gyári audio eszköze, s mint kiderült képes pendriveról és ipodról is lejátszani zenéket. Mint kiderült potom 60 000 Forint az ára és nem nagy iránta a kereslet. A Dension ugyanezt 50 000 Forint körül árulta, de gondoltam jobb, ha a saját fejlesztést használom, ahhoz biztos jobban értenek, ráadásul nyilván kompatibilisebb, ha a gyártóval közösen fejlesztette ki egy másik cég.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Valószínűleg a technológiával nincs is gond, viszont a magyarországi szervizek még nem sokat láttak belőle.

Egy szép pénteki napon elmentem a szalonba, és izgatottan vártam, hogy beszereljék. Mikor visszaértem, mosollyal fogadtak, hogy kész vagyunk a szereléssel, mostantól nekem is lehet újra olyan jó, mint anno a Lada Samarában.

Kérdeztem, hogy ki is próbálták-e, vagy csak úgy bedugták, mire közölték, hogy nincs pendrive a szalonban, így nem próbálták, de tuti nem lesz gond. Én tudtam, hogy tuti lesz valami gond, mert mikor úttörő vagyok valahol, általában megszívom. Ez sem volt másképp, hazafele vettem egy pendriveot, és izgatottan siettem haza, hogy megtöltsem zenével és teszteljem. Bedugtam, követtem az instrukciókat, és...............................megszólalt a hang, de a kijelző semmit nem változott. Párszor visszavittem a szervizbe, mire kiderült, hogy a rádió ázsiai régióra van állítva, és ez zavarta meg a kijelzőt. Hajlok rá, hogy elhiggyem, de ha valaki jobban ért nálam hozzá, és arcátlan nagy hülyeség, írja meg kommentben.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezek után viszont tényleg nagyon szuper volt. Azonban azzal tisztában kell lenni, hogy ez csak egy utólagos megoldás, soha nem lesz olyan, mint az igazi. Technikailag úgy van megoldva, hogy a cd-tár helyére kötik be a kesztyűtartóban. A rádió azt hiszi, hogy cd-tár van rákötve, a számok címét pedig valahogy ügyesen átküldik adatként.

Lássuk, hogy működik a gyakorlatban:

1. Megnyomjuk a PTY gombot hosszan és kiválasztjuk a document formátumot

2. Innen kezdve aktívak lesznek az 1,2,6 gombok.

 1 - Összes mappa listázása

 2 - Aktuális szám adatai

 6 - Összes szám lejátszása

Valamiért 8 karakteres limit van beállítva a kijelzőn, ezért a szövegek "futnak a kijelzőn", ha 8 karakternél hosszabbak - nézd meg az illusztrációkat.

A léptetés fordítva működik: a felfele gomb visz le és a lefele visz fel. Meg lehet szokni, de elég idegesítő. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Összegezve:

A semminél sokkal jobb, 2 hónap audio cdzés után állítom, hogy tényleg maga a kánaán. Azonban nehéz megbékélni vele, hogy a szám címek és albumok nem jelennek meg rendesen, listában ha ugyanannak az előadónak van 5 albuma, egyesével rá kell menni, hogy elkezdjen futni a szöveg balra, és lássuk melyik melyik.

A márkaszervizekkel vigyázni kell, keveset adnak el belőle, nem értenek hozzá rendesen, ráadásul nekem egy csavarhúzóval szétkarcolták a fejegység tetejét amikor húzták ki.

Megéri az árát?

Valószínűleg nem éri meg az árát, mert sok benne az amatőrség, de lássuk be, a C4 kijelzője alapból sem egy 23 colos full hd led monitor. A lehetőségekhez képest sokat kihoztak az eszközből, ugyan lehetne elegánsabb.A kijelző viszonylag sok adatot képes még így is megjeleníteni, ráadásul ráköthetünk iPodot és jack kimeneten bármilyen más inputot is.

Reálisan szerintem maximum 30-40ezer forintot érne meg, de mivel nagyon hiányzik, ha nincs, szerintem érdemes - még ha fogcsikorgatva is - belevágni.

Ha valakinek további kérdése van, nagyon szívesen válaszolok kommentben, írjatok bátran!

A bejegyzés trackback címe:

https://citroenc4.blog.hu/api/trackback/id/tr293126987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása